TAKE IT BACK

Så var det, det här problemet med sittplatser på buss och vagn - "alla" verkar behöva två!

Ofta när jag åker till jobbet så bär jag på min datorväska samt en träningsbag. Är bussen eller tåget relativt tomt så händer det mer än ofta att väskorna mina hamnar på ett säte och min rumpa på det bredvid. När det fylla på med folk så lyfter jag över datorväskan till mitt knä och ställer bagen över. Varför? Jo för att alla ska få en möjlighet till en bekväm resa, resan blir bekvämare när man får sitta ned och slipper kämpa med att hålla balansen stående.

Att ta upp två säten verkar vara minimum för vad folk tycker sig ha rätt att göra. Idag tog en kvinna priset... Bussen var knökad med folk - alla satt ned. Denna kvinna satt långt fram och hade sin kropp på det innersta sätet och en påse, size A5 papper, med EN apelsin i på det yttre sätet. Jag kommer med min väska (enbart träningsväskan denna dag) och tittar mig runt - inga lediga platser förutom den som apelsinen har tagit upp. Jag tittar lite medlidsamt på kvinnan som total ignorerar mig... När några sekunder gått säger jag - Ursäkta, kan jag sitta här?
Då kommer världens suck, kvinnan kollar på sin påse, suckar igen och lägger den sedan i knät. Hon tittar inte ens på mig men känslan hon ger mig är den som om jag precis bett henne hoppa framför ett tåg. Herrejössös - det är en jäkla Apelsin i påsen!!!! Vad kan den väga?
Ursäkta att jag tog din apelsins plats.

Människa!


Kommentarer
Postat av: Anna

Haha, folk alltså! Dem kan ju inte ha mycket bakom pannbenet

2013-01-30 @ 12:59:24
URL: http://anna.favs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0