DAG 29

Idag snackar vi lätt lax-recept.
Lägg lax i valfri form (jag tog mixade bitar) i ett form med lite olja i. Krydda och salta efter smak. Dela champinjoner på sex-sju delar och lägg över laxen. Häll i lite söt-sur thaisås i cream fraisch och klicka över. Avsluta med riven ost över - in i ungen i ca 20min på 250 grader.
Servera med bulgur och avokado - eller annat gott.

Middag klar!

Ja så tänker jag.

Passet idag var inget nytt utan ett som jag tidigare gjort några få gånger i slutet av någon/några veckor. Bra pass däremot med fokus på ben. Riktigt jobbigt men helt ok pass. Imorgon däremot är det något nytt.

Massage stod på min privata schema idag, härligt!

DAG 28

Vila var dagens tema idag, men då jag tog vilan igår när jag åkte bort med min familj så tränade jag idag istället. Den kommande veckan är det nästan bara nya pass, så spännande. Idag var det ett pass jag gjort tidigare som var lite väl mycket höga knän och hopp saker. Sådant känns inte helt hundra när man bor på våning två. Men va sjutton. Träna det ska man!!

Middagen blev kyckling wok med svamp, vitkål och annat gott! Mums

DAG 27

Mums middagen familjen idag! Landet mys...

DAG 26

Tidigt pass i torsdags så det var väl inte det bästa men gjort blev det i alla fall. Det var ett nytt pass som jag ser fram emot att görs på ordentligt sätt. Återkommer om den!

DAG 25

Man börjar tro att jag börjar slappa till mig. Andra lunchen denna vecka som träningen uteblev, även denna gång på grund av möte. Imorgon får det bli morgonträning eftersom lunchen inte kommer bli av då heller. Men tro mig, jag tränar ändå och jag kommer köra på så länge det bara går. Jag ska klara mina 90dagar.

Middagen idag blev varma mackor med svamp och tonfisk. Godare än vad dem ser ut!

Fick handlat mat till mig och katterna idag med så detta känns som en start.

DAG 24

Som jag berättade igår så var tröttheten påtaglig och jag hade ingen lunch med mig till jobbet. Men lyckan log mot mig när Findus genom Metro delade ut gratis mat att testa, så hej lunch!

Helt ok - kanske inget jag köper själv men det gick absolut att äta!

Träningen över lunchen - ja jag äter efteråt - skulle egentligen varit något nytt och spännande Bunns and Guns men detta missade jag helt så jag fick ta ett gammalt pass. Ben och rygg fick det bli i alla fall. Nu har jag däremot förberett ett nytt pass att köra imorgon - spännande.
Här kommer redskapen jag använde under passet idag:

Middag blev ett eget påhitt, lite köttfärs variant. Mums

DAG 23

Första träningen för veckan skulle egentligen ägt rum på gymmet under lunchen. Men eftersom ett möte drog ut på tiden så tränade jag här hemma istället. Mage var det som gällde... Inte alltid lika duktig när jag tränar hemma men idag kändes det fint.

Maten fick bli resterna från igår helt enkelt. Lunch imorgon får bli morgondagens problem för jag är fortfarande galet trött efter igår.

DAG 22

Idag har det varit vila på schemat. Under denna dag har jag jobbat och sålt min sista kattunge. Dagen har alltså varit väldigt omtumlande och det i kombo med att jag enbart mellan klockan 8 och 18 åt två scones så ligger jag nu i soffan med en galen huvudvärk. Middag blev nästan samma som dag två men jag orkade inte ens ta en bild. Ska verkligen försöka pressa mig lite och ta mina vecko-bilder. Men jag får se hur allt utvecklas. Nu vill jag mest ligga still och invänta en ny dag!

Hej negativ... Men jag gissar att man får vara lite sådan efter en dag som denna.

DAG 21 - SISTA DAGEN V 3

Idag var det ju rent tekniskt sätt sista dagen på vecka tre vad gäller träning. Sprawl and growl eller något liknande... Vet inte exakt vad dem syftar till. Gissade först att det stod för krypa och kräla eller liknande. Visst det var en hel del armhävningar och plan-varianter men jag förstår ändå inte riktigt. Ser faktiskt fram emot några nya pass som man får testa på om ca en vecka... Spännande!

Middagen ja, då jag inte orkade bege mig till affären idag heller så läste jag en snabb egen komponerad rätt. Kycklingfilé som jag stekte i större skivor serverades med bulgurkräm - ja alltså man kokar bulgur och lägger (när den är klar) i lite cream fraisch. Enkelt och väldigt gott.

Imorgon söndag - vilodag för träning men jobb står på schemat! Tjena!!

DAG 20

Legs and Back var gårdagens träning och passet tog mig ca 30 minuter. Eftersom vi skulle på after Work med jobbet igår så tränade vi under eftermiddagen. Middagen blev på grund av det en buffé inte direkt som planerad men gott ändå.

DAG 19 - EGNA TAG

Alltså jag skrev precis ett långt och härligt inlägg - la in bilden och allt försvann.... Aaah

Så mitt glada och skämtsamma inlägg blir nu bittert och kort...

Träningen skulle bestått av yoga men istället sprang jag loss på bandet i 30 min och kom ca 5.3km (enligt displayen). Så man var gött röd i ansiktet på kontoret efter lunchen. En timma senare så var man väl normal igen.

Middagen tog jag idag tag i. Det skulle vara någon asiatisk kyckling variant så jag gjorde lite eget.
Kokade äggnudlar och stekte strimlad kyckling i härliga kryddor. När kycklingen var så gott som klar så la jag i strimlad vitkål och salladslök - Sås? Ja såklart, jag la på kokosmjölk. Mums!

Bild - å ja äntligen!!

DAG 18

Onsdagens träning bjöd på högt och lågt med mycket puls. Mycket ben i fokus där man kör på benböj, utfall och många sidutfall. Passet bjuder också på mycket sparkar och slag vilket hjälper med magstabiliteten.

Middag? Ja ni... Räksallad till lunch och scones med fin väl på stan till middag. Bild? Nej, tabbe idag igen. Imorgon har jag dock inga planer så så blir det mat och bild!! (Hoppas jag)

Förkylningen fortsätter lite smått, inte bra att träna när kroppen inte är hundra men jag vägrar missa en dag såhär tidigt bland mina 90dagar!

DAG 17

Idag har fokus inte legat på att följa matplanen. Träningen blev av under lunchen och jag testade idag på ett av alla "killermoves" som finns i slutet av alla pass. Jag tänkte jag skulle försöka få fotat och förklarat hur just dessa går till?! Kanske får göra det en dag.

En förkylning med lite frossa, halsont och en snorig näsa som fräser har man fått på sig idag... Hmpf

Maten avnjöts i fina vänners lag på restaurang Spisa Matbar på Övre husargatan 3. Mycket fin restaurang, men det tog galet lång tid att få beställa så stället får medelbetyg. Det är en nyöppnad restaurang så jag hoppas att när hype:en släpper så blir servicen bättre. Inser nu att inga bilder alls togs så håll till godo med enbart denna text!

DAG 16 - TRÄNING VECKA 3

Vecka tre startade idag med träning. Lunchen bestod av sallad och köttfärs, en variant jag ätit tidigare och som går fort att slänga ihop.
Träningen handlade om överkropp och alla varianter av armhävningar känns riktigt bra och man klarar fler och fler, jag gillar. Egentligen skulle jag även tränat mage idag med eftersom jag helt missat att skriva upp övningarna så gick jag lite på känsla och de övningar jag kom ihåg från i lördags. Får passa på att skriva upp detta 15 minuters pass så man har det att använda när man känner för det.

Middagen idag blev riktigt mumsig, gjorde lite eget eftersom det var en hamburgar-variant idag igen. Mycket sådant känns det som vilket är gott... Men då jag skippar de första frukostera och ätit macka istället så blir det så mycket bröd mest hela tiden.
Så idag blev det: kalkon med grapefrukt på en bädd av grönsaker. Grönsakerna (sparris, salladslök, vitkål och zucchini) stektes i vitlök och lite cream fraîche. Mumsigt!!

DAG 15, VILA

Idag är det söndag och söndag är vilodag så idag har jag inte tränar alls... Om man inte räknar shoppingturen till IKEA som alltid bjuder på mycket gång. Idag var det också dags för att ta veckobilder, har inte kollat på bilderna alls men jag tycker att det hela känns bra, det är det viktiga.

Maten idag har bestått av Goa varma mackor!

DAG 14

Träning ja, insåg att magövningarna legat på en egen skiva hela tiden och att jag aldrig sett detta innan. Så idag var första gången jag på riktigt tränade mage. Förutom mage så var det idag cardio med lite avancerade övningar. Lite slut nu på eftermiddagen men det är bara att svira om.

Middagen och lunchen bestod av gårdagens lax - inte så lockande på bild men galet gott tillsammans med sallad.
Lax i ugn - strö en mix av: cream fraîche, lite majonäs, tomat, salladslök och citron över laxen. In i ugnen 225grader i ca 20 min. Klart att serveras samman med sallad!

Klart!

DAG 13

Idag kom en gammal kollega på besök för en lunch på jobbet så träning blev det först på eftermiddagen. Jag inser att jag ute ger riktigt lika mycket när jag tränar hemma som jag gör på gymmet. Men kan inte hoppa eller störa på samma sätt, man har inte samma mjuka underlag och man har inte samma utrymme. Ändå kämpade jag på med detta ben och rygg pass så jag är nöjd.

Två av mina fina vänner var över på middag så det blev ett litet eget påhitt med lax och sallad. Bild får ni imorgon då jag kommer äta samma sak då.
Nu är klockan 23 och det är sent för en fredagskväll ;)

Natti

DAG 12

Idag är det torsdag och tanken var att träna Yoga. Men då jag tyckte det var så tråkigt förra veckan så valde jag faktiskt att göra något helt annat idag. Jag sprang på bandet. 5.2km på 30min, helt okej.

Middagen bestod av kalkon, morot och potatisklyftor samt sallad. Väldigt gott och kändes lite mer rejält.

Idag är jag trött så efter städning här hemma, lite tv tittande så får det snart bli dags gör sängen! Hej!

DAG 11

Jag vill börja med att påpeka att jag vet att bilderna är för stora för blogg-ramen, men sedan den nya appen kom så kan man inte längre justera storleken... Irriterande. Men va tusan, vi kör på!

Idag är jag alltså inne på dag 11. Det mesta flyter på fint. Jag tabbade mig ju lite med träningsdagen igår så idag körde jag det pass som skulle varit igår. Överkroppsstyrka. Det tunga passet med många olika armhävningar och stora bandet. Passet gick bra men jag pallade inte att göra alla olika armhävningar. Gick förbi spegeln idag och såg en liten linje på magen jag aldrig tänkt på innan... Blev exalterad tills den första armhävningen då jag insåg att magen, ja den ser likadan ut än. Men kanske om 79 dagar?

Middagen bestod av en kycklingsröra med ananas och curry i grovt bröd. Kycklingen kokades - första gången för mig, och blev riktigt mör och god. I kletet var det cream fraisch (skulle vara yoghurt), majonäs, salt, curry och ananas. Gott men en lite tråkig middag.
Bild? Ja men visst!

DAG 10

Tänk att det redan gått 10 dagar sedan jag starta denna resa?! Helt galet men det känns kul när man märker att det går dagar och att man inte bara står och stampar.

Idag råkade jag mixa ihop träningen så det som egentligen skulle blivit onsdagens pass hamnade idag. Plyo XT - ett pass som jag gillar. Det är mycket upp och ner och det gäller att hålla fokus. Idag har jag också (äntligen) insett att det kanske inte är meningen att jag redan vecka två ska klara av att göra hela passet på samma tid som på filmen. Därför bestämde jag mig idag för en ny taktik... Jag kör igång övningen och kämpar Max, när jag sedan är riktigt galet trött - då ska jag i alla fall göra övningen två gånger till. På detta sätt hann jag idag göra hela passet, pressa mig själv och på köpet bli galet nöjd! Imorgon väntar träningsvärk.

Middagen blev strimlad biff (jag köpte grytbitar - billigare) i god kryddig sås och broccoli.

Sedan måste jag ju hurra lite extra för att kvällen bjöd på match inne i staden, Kazakstan - Sverige med en svensk seger!!

DAG 9 - VECKA 2

Nu kör vi vecka två, nya tag och härlig energi. Dagen har bjudit på ett fysiskt magpass med allt för många olika sittups, men ja... Det är väl sådant som ger resultat till slut gissar jag. Det var mest fokus på koppen idag och inte en massa band som skulle krånglas med så detta pass (nytt) kommer kanske bli lite av en favorit. Vi får se.

Lunchen bjöd på köttfärssallad som egentligen skulle vara en hamburgare (inte bröd) med sallad. Men färs fick det bli.

Middagen ser ni här nedan. Lite tam men väldigt gott lax som dränktes i citron och färsk koriander (skulle egentligen varit dill) tillsammans med råris. Mumma

DAG 8 - VILA

Första vilan (om man inte räknar med min startdag vill säga) och det har varit skönt att inte behöva tänka på träning idag. Mest kanske för att det var lite fest igår men mest för att det är härligt att inte behöva göra något för att man bör göra det... Förståeligt?

Maten idag bestod av hemmagjorda hamburgare ute i solen. Väldigt gott måste jag säga. Inte för att dem ingick i matplanen men vad gör la det?

Imorgon kör vi igång vecka två på allvar med ett nytt spännande pass - min favorit (eftersom detta är mitt problemområde) mage! Woop

DAG 7 - VECKA 1 CHECK

Sprawl & Brawl hette dagens pass som är veckans sista. Inga extra redskap utan enbart kroppen som motstånd. Ett bra pass där man verkligen fick kämpa. En del övningar känns idag lite väl och jag undrar hur man någonsin ska kunna stå i planka för att i nästa ögonblick "poppa" upp till stående. Den dagen - den lyckan.

Lunchen var tacorester, middagen lite mer ifrågasättande... Den bestod nämligen av en kycklingfilé som man stekte, när den var klar så hällde man lime, ingefära, vitlök, grönsaksbuljong och lite kryddor i stekpannan - klart! Inte sådär väldigt överväldigande. Gott absolut. Men kändes inte direkt som en middag.

Var på inflyttningsfest igår hos en vän, där blev det mini-pizza och lite annat gött så jag fyllde ut maten lite där.

DAG 6

Träningsschemat bestod idag av ben och rygg. Mina ben sved fortfarande från passet tre och två dagar innan så det kändes sådär inför lunchen. Men när man väl är igång så fungerar det. Det är när man sitter stilla ett tag för att sedan försöka få igång benen som de stretar emot. Passet bestod såklart av många benböj och spännande rörelser med ett litet band som man hade mellan anklarna/knäna. För att få till ryggens muskler i passet så var det många plank-positioner med band mellan händerna... Händerna skulle sedan upp mot taken och hej o hans moster!
Men det gick! Nästan hela passet gjorde jag. Galet skönt efteråt.

Då det var fredag så bestod lunchen av torsdagens middag. Middagen däremot blev en variant av vad jag skulle äta. Jag träffade min fina vän Anna och vi åt Tacos på min balkong (skulle egentligen varit tacos med fiskpinnar?!) kvällen var helt underbart fin och det slank ner några chips, oops! Men är det fredag så är det.

Snart klar med vecka 1's alla pass!

DAG 5 i min fitness-kamp

Idag har jag både lunch och middag att berätta om. Lunchen skippade jag bild på eftersom den såg så tråkig ut i matlådan - den bestod däremot av: Citronsmakande sparrispasta - mycket gott!!

Middagen blev en riktig lunch får man väl ändå säga: kycklingsallad á la Waldorf. Väldigt väldigt gott. Bild nedan!

Träningen var ett Yoga pass. Detta var det tråkigaste hittills. Säkert jättebra för kroppen men jag gillar mer puls och härligt svettiga pass. Imorgon väntar ett just sådan!

Ses då. Wish me luck

DAG 4

Lunchen har ni redan koll på. Middagen, ja där blev det lite annat denna dag. En vän och jag besökte den nya restaurangen Barabicu, en väldigt fin restaurang som jag starkt kan rekommendera.

Träningen blev såklart av ändå. Målet för dagen var Plyo XT, hela kroppen fick jobba men det kändes som att benen var i ständigt fokus. Många upprepningar med knäböj, plankvarianter och mycket puls. Träningsvärken har idag slagit till med full kraft.

Här får ni en bild på den smaskiga mat jag och min vän åt.

DAG 3

Träningsdagen gällde idag Styrka och överkropp. Jag trodde mina armar skulle gå av så mycket dem fick jobba. Otroligt härligt och svettigt men hann inte med hela då jag gjorde passet på lunchen, har den lyxen på jobbet - ja att kunna träna alltså. Den del av passet jag inte hann med var mage så den kan man säkert ta igen någon dag.

Middagen idag bestod av Pita med fetaost. Mer i pitabrödet var sallad, tomat, lätt dressing och avokado (skulle egentligen varit gurka och rödlök istället för avokado men ändå.
Mumsigt... Saknade först något "köttigt" i men så snart första tuggan var gjord så släppte alla kött-tankar.

Känner mig idag pigg och nöjd över att vara igång.

DAG 2

Middagen som blir lunch idag dag 3.
Kommer här efter försöka få skrivet på kvällen och då visa middagen samt skriva om passet som ägt rum under dagen.

Middagen igår bestod av en Thai inspirerad wok.
Det var mumsiga äggnudlar tillsammans med sugarsnaps (man skulle äta 60st?!? - jag tog ca 40 till middag och lunch) och så bytte jag ut den strimlade biffen mot färs!

Mycket gott!

DAG 1 MIDDAG, DAG 2 LUNCH

Eftersom jag tycker det känns lite maffigt att laga dubbla rätter varje kväll så har jag valt att middag den ena dagen, blir lunch dagen efter.

Så dag 1 blev det kycklingsoppa med morot och selleri. Helt ok, god mix måste jag säga.
Jag har idag också avklarat pass 1 som var fokus på styrka och överkropp.

90 dagar

Hej,
Jag har ju varit helt slö på denna blogg under en längre period. Mestadels eftersom jag inte haft lust att blogga men även för att jag inte haft en tanke kring vad jag ska skriva om. Nu har jag beslutat mig för att ta med er på en 90dagars blogg - min lilla bok kring en (förhoppningsvis) förändrings period kring mat och träning.

Jag vill börja dessa dagar med att säga att detta är min resa, min kropp, min känsla och mina tankar. Vad jag skriver här är hur jag tycker och tänker. Om jag klarar alla 90dagar eller inte.. Ja det återstår att se! Men jag gör detta för mig och inte för någon annan. Stör min blogg dig? Ja men välkommen att inte läsa den! (Varför jag skriver detta? Mest för att bloggvärlden är en lite knepig plats där alla verkar vilja lägga sig i precis allas åsikter och tankar. Välkomna att göra just det - men detta är för min egna del)

Jag kommer under 90 dagar att gå efter ett tränings och matprogram som går ut på att träna explosivt och koncentrerat under ca 45 minuter per dag - varje dag utan söndagar. Ja min resa börjar en söndag så Hej Vila - klockren start!

Var och inhandla mat idag:
Kyckling, kalkon mm protein.
Nötter
Frukt och grönt i form av;
Selleri
Sallad
Lök
Avokade
Äpplen
Kiwi
Sparris
Rädisor
Sugar snaps och en massa mer. Jag körde mycket ekologiskt för det känns bra!

Det blir ingen före-bild. Mest för att jag inte vill visa upp mig själv här och nu... Samt för att min dator kollapsa i fredags och bilder inte är så lätta att ta med telefonen!

90dagar - nu kör vi!