Sova efter lunch!

Läste precis något spännande - halkade in på tappa.se eller kanske någon annan sida, kollade visst inte så noga, men har för mig jag såg Tappa någonstans.

Vilket fall som helst så stod det att även vi vuxna människor mår bra av att sova lite efter måltid.
Tydligen så visade någon forskning att människor som sov 90(!!) minuter efter lunchen hade bättre inlärningsförmåga.. Sedan slutade jag läsa artikeln!
Men låter det inte toppen, så nu efter avslutat pass i skolan så ska jag käka lunch och sova i en och en halv timma innan jag åker hem och pluggar!

(Vem hinner med ett sånt sovpass när man ska jobba? Man behöver ju ha lunch i två och en halv timme!)

Hmmm jag Kanske skulle ha läst hela artikeln..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0