INTE OKEJ VÄSTTRAFIK!

Så händer det igen… - Man går upp i ottan för att kunna ta sig till skolan, klockan ringer 5.45 och seg som attan tar jag mig igenom morgonens bestyr.

Bussens avgångstid närmar sig, 6.55 måste jag stå vid hållplatsen för att hinna med… Lämnar huset strax efter kvart i… Kommer till hållplatsen 52!


Kallt som attan, rök kommer från munnen och blicken är riktad mot vägen.


Klockan blir 55… Nu kommer nog bussen vilken minut som helst, blicken strängt riktad mot den riktning bussen ska komma från. 58.. Kylan börjar ta över mina tår, stampar lite grann. 00 – Inser nu att nästa buss ska komma fem över, den bussen betyder att jag är inne i stan 7.42, mitt tåg avgår 7.42!


Klockan blir tre minuter över, jag ger upp! Traskar hemåt igen, orkar inte sitta på centralstationen i en timma och vänta på nästa tåg när det ändå är halvdag som gäller i skolan! Tack Västtrafik för att ni plågar mig för andra gången denna vecka… Sist chansade jag och tog mig till stationen. Idag gav jag upp!


Skärpning!! Klagomejl har skickats till er… Ta åt er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0