Snöröjning ala Balcony

Snacka med Josefine nyss - hennes pappa hade tydligen vart ute och röjt på balkongen idag.
Man började tänka på alla tak som har rasat in den senare tiden så jag begav mig själv upp på övervåningen. Klädd för snöoväder gav jag mig ut på balkongen. Höll tummarna för att den inte skulle rasa för min vikt (ironiskt, men det skulle inte förvåna mig om balkongen klara av all snö men inte lilla mig). Balkongen höll och jag började skyffla, skyffla och åter igen skyffla.

"All snö bort" - Lär ju komma lika mycket till men balkongen är räddad för denna gång. Mamma och jag har lite av en tradition att efter varje spring tur på sommardagarna så brukar vi bege oss upp till balkongen med ett stort glas vatten och "svetta av oss" lite granna. Denna tradition ska inte snön få förstöra för oss.

Sitter nu och skakar som en jag vet inte vad, överansträngde väl musklerna. Mina granar var ute och röjde sina uppgångar samtidigt och jag ville banne mig vinna - jag ville bli klar först. Nu sitter man här med världens skakningar som sagt, så jag skyller alla felstavningar på min otroligt grymma "röja undan snö"-stil!

Nu slänger jag mig på soffan med en kopp te som syster yster precis gjort till mig. Senare idag får ni kanske läsa om mina brännskador som jag kommer få till följd av skakande händer som försöker hålla i en kopp med hett te!

Pusssa

Kommentarer
Postat av: Linda

hehe va söt du är, hoppas inte att det blev några brännskador. Du tack för ditt underbart gulliga och fina sms igår :)

2010-02-20 @ 13:28:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0