TRAGISKT

Söndag och jag tar mig en slappar stund i soffan - blir förfärad när jag slår på TV3

Kollar precis på ett program om en liten flicka - 12år... Hon vill bli modell som stor, strävar redan efter den perfekta kroppen. Hon känner att kläder för tjejer 6-8 år passar henne perfekt och det är i den storleken hon trivs bäst! Hon går ut och springer eller gör situps så fort vågen visar på minsta viktökning... VAD HÄNDER?? Tjejen... Du växer, din kropp behöver näring för att kunna utvecklas och för att du ska bli äldre över huvudtaget!
Det hela känns så tragisk, sin mens har hon inte fått och läkarna säger till henne att en viktökning är nödvändig för att hennes kropp ska utvecklas vidare.

Hennes mamma? Hon är den som
Stoltas berättar om alla extra situps.

När slutade barn vara barn?

Tack mamma för min barnsliga uppväxt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0