Fattigmånaden inledd

Egentligen är det inte fattigmånad - Det är en månad där jag vill se hur billigt jag kan leva. Mest bara för sakens skull. Lite illa dock när bror kommer hem denna månad, köpa 25års present till honom. Samt att en av mina finaste vänner också fyller 25 år... Mycket presenter där. Men sådant får man ta och det gör jag såklart gärna. Men bortsätt från de undantagen så ska jag försöka använda så lite pengar som möjligt. Blir alltså inget nytt till lägenheten, det blir storhandla och storkok.
Var och storhandla idag faktiskt.. Kör från 25e till 25e... Så i och med detta inköpet så har jag startat utlägget av pengar..
Eftersom man hade lite rabatt grejer på Coop så gick maten på 1100kr
Det blev en del - Söta Shenzi ville hjälpa till också! Snällt.
Eftersom jag får så många frågor kring hur jag gör för att köpa till enbart mig själv - eller kanske inte en enda fråga - så tänkte jag börja köra med lite tips. (Tips som kanske alla redan kör med men ändå)
Köp när något är billigt... Så som stor pack med köttfärs eller billig fläskfile (ej fryst)
Dela upp i mindre delar så behöver man inte göra STOR STOR kok varje gång... En sådan köttfärs delar jag tillexempel upp i 7 bitar, en stor och 6 små, den stora till lasange och de små till köttfärsröror mm..
Fläskfilén delar jag enbart på två så blir det bra med mat...
Detta gör jag även med bröd - Idag köpte jag Pågens bröd men oftast så köper jag en nybakad limpa från bageriet och delar upp - fryser in i två dagars storlekar. Då har man alltid färskt bröd!
Det var dagens tips - Hoppas det hjälpte någon. Nu håller man tummarna för att man har mycket pengar kvar när nästa lön kommer in!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0