Det är snart slut...?

Gick hem idag eftersom bussen inte skulle komma fören efter 15 min - som vanligt!
Och precis som vanligt hade jag lurarna i och gick i takt till musiken.

Efter ca 10 mins stenhård gång (ja men här tar man i såklart) så stannade två kvinnor (middle aged) upp och kollade på mig. Jag som är en sådan grym guide tänkte att här är det bäst att stanna när stackarna vill fråga något.
Dem var så generösa, inte för att jag hjälpte dem, nej nej... Dem ville hjälpa mig!
Dem tänkte ge mig ett litet häfte, jag halvsnegla på det och tänkte ta ett mest för att vara snäll. Kanske hade dem en tävling - den som blir av med sina snabbast..

Men sedan hör jag dam 2 säga, ja den är gjord efter bibeln, då drog jag snabbt händerna till mig och läste på framsidan av häftet.
"Det är snart slut..."
Herre jössös vad deprimerande, jag hade god lust att säga till dem - Men va sjutton ladies, its just the beginning.

Tackade istället enbart snällt nej och småsprang vidare.

Vem orkar förbereda sig för avslut när man kan njuta av färden istället?

Kommentarer
Postat av: Anna

Så sant, så sant :) Livet är nu! ;)

2010-07-27 @ 11:35:47
URL: http://www.metrobloggen.se/annaterneborg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0