Schwoos sa tåget…

Begav mig hem med tåget idag – Var försenat 10 min, inga problem!

Tåget kommer, tåget börjar rulla… Vi rullar och tiden går.


Efter ca 20min så ska tåget ta sig en paus i Kungsbacka… Vi rullar och vi rullar.


Kungsbacka närmar sig med stormsteg – Vad fort det går säger jag när vi är 50m från stationen. Tåget rullar vidare, schwoosKungsbacka ligger bakom oss! Tåget börjar så smått bromsa och en bra mängd av folk börjar hojta och gruffa över den missade stationen.

 

Brus från högtalar systemet hörs och en ”skrämd” kvinna säger lite försiktigt..


-Ehmm Jag glömde bort att vi skulle stanna i Kungsbacka… Förlåt, nu blev det lite jobbigare för er.

Dessvärre är jag så långt från stationen så jag måste fortsätta, ni får gärna gå av i Mölndal istället!

Förlåt igen…

 


HAHA… Så jäkla klockren… Sjukt synd om alla som fick ta omvägen förbi Mölndal – inte kul alls… Det som känns komiskt är att man ”glömmer” att man ska till en station som tåget ALLTID stannar på, men jag antar att alla har vi våra stunder!

Kramen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0