Spara eller slösa?

Insåg redan innan mars börja att denna månaden kommer vara "fattig" - Frågan är nu om man ska spara det som inte ens nu kommer bli över eller leva lite och slösa?

Vill ju nu helt plötsligt väldigt gärna ha den billiga Sony - systemkameran för 3000kr...
I torsdags förmiddag viste jag inte ens om att den existera...
Hmm ska jag fortsätta att använda mammas och inte ha en egen, eller ska jag införskaffa en egen och sedan då (uppenbarligen) ha en egen för att spännande grejer som kommer hända i mitt liv?

Redan innan månaden så viste jag som sagt att denna månaden blir fattig. Mitt bidrag kommer räcka till mitt tågkort samt det välbehövliga besöket hos frisör Therese...

Däröver har det redan blivit shopping och beställande av ny adapter till mig länge döda dator... Denna lånedatorn lämnar jag tillbaka på fredag så det börjar krisa sig.


Ooohh besluts ångest!
Spara mina pengar som redan finns på sparkontot, eller använda upp pengarna som jag jobbat och slitit för?

Va fasiken, jag HAR ju faktiskt jobbar och SLITIT för dem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0